New media: Acritical introduction.
1. New Mediaand New Technologies
1.1. What are New Media?
‘What is new about “new media”?’ 다시 말해, New Media의 새로운 점은 뭘까? 라는 질문은 이 책에서 많이 등장한다. ‘What are “new media”?’라는 중요한 질문이 복수형인 이유는 이 총괄적인 한마디의 서술이 허술할지는 모르지만
Introduction
A. Chosun Daily’s background
1) History
Chosun Daily gets its name from Korea's last dynasty in Korean history. The Chosun Ilbo Establishment Union was created in September 1919, and the Chosun Daily company was founded on March 5, 1920. The newspaper was critical of, and sometimes directly opposed, the actions of the pro-Japanese government during Japanese colonial ru
가. 성공적인 학교에 대한 기초
1) 학교의 형태 : ①전통적(Conventional)-미국에서 아직까지 지배적인 형태, ②즐거운(Congenial)-다수는 아니지만 나타나고는 있는 형태, ③협력적(Collegial)-숫자가 점점 늘어가고, 성공적인 학교.
2) 협력적 학교로의 “paradigm의 이동” 은 전통적, 즐거운 학교로부터의 이동을
3. Reality Probelmized
2기 전자 미디어 시대를 문화적으로 해석하기 이전에 우리는 더 발전된 기술인 가상현실(Virtual Reality)를 고려해야 한다. “Virtual"이라는 용어는 ‘대체물’ 혹은 ‘대체적 상황’을 언급할 때 사용되는 컴퓨터 전문용어로 사용되었다. 예를 들어 가상 메모리(Virtual Memory)‘는 임의 추
The scene at Six D.O.G.S in Athens.
It’s hard to believe that only six or seven years ago, this shop-filled area — known by the somewhat unwieldy title of the “historic commercial triangle” — was a virtual wasteland for night life. Back then, after the bustling daytime crowds dispersed, the triangle went dark.
“In the center of Athens there was nothing, just these really c
소통방식의 전환 우리말로 '상호교감', 혹은 '쌍방간의 교감'이라고 일컬어지는 인터랙티브는 기존의 전통적인 소통관계와 상반되는 개념이다. 기존의 소통방식이라면 미술을 예로 들자면 작가가 그림을 그리고 완성된 후에 전시장에 설치하면 관람객이 전시장을 찾아와 보고 돌아갔다. 방송의 경우에
critical theories 과 실증이론 administrative research 의 차이가 심오하게 거론되었고 심지어는 반목으로 치닫는 양상을 보이기도 했다한국에서도 1980년대에 이러한 흐름과 맥을 같이하여 지형적, 이념적 차이의 조화를 맞추지 못한 채 당시의 정치.사회적 특수성을 반영하듯이 비판 이론의 주류가 강세를 보이
Ⅰ. Introduction
Good afternoon, everyone. My name is --- , I'm a junior in the english linguistic department. The topics of today's presentation is on the analyzing discourse to find hidden meanings of the text by looking at some specific words, intonation and language structure. In that sense, our group have tried to find a proper discourse example or a speech that has critical meaning rela
a close look at the life cycle of game by using example of a golf game. A game is introduced to the world and only a few early adopters play the game and grade the game from rubbish to master piece. When the game is acknowledged to be interesting and nice, it moves on to the next state: Growth stage. All this happens in its introductory stage. The game gets public attention and more and more game
III. Critical Analysis
a. Current Performance Evaluation System: Learning and growth
objective : Timely Rain for Employees
Pulmuone is concentrating on Learning and growh perspective on the principal of ‘Timely Rain for Emplyoees’. In the Learning and growth area, there are five factors for pulmuone’s critical success.
Pulmuone’s first CSF is Distinct Organization Culture. P